Generativ KI

Bouvet har lang erfaring og høy ekspertise innen bruk av kunstig intelligens, og kan skape verdi for din virksomhet med generativ KI. Vi tilbyr rådgiving, it-utvikling og workshop eller kurs, og vi tilpasser løsningene etter dine behov og mål.


Muligheter med generativ KI

Generativ KI er en type kunstig intelligens som kan produsere nytt innhold eller behandle eksisterende data som tekster, bilder, lyd eller video på imponerende høyt nivå. Gjennom bruk av nye verktøy som M365 Copilot, GitHub CoPilot, Open AI og Microsoft Copilot (tidligere Bing Chat Enterprise), eller ved å tilpasse applikasjoner gjennom bruk av store språkmodeller, kan teknologien gi din virksomhet mange nye muligheter.

Det er likevel ikke bare å ta i bruk dette uten å ta stilling til spørsmål rundt etikk, sikkerhet og lovverk, som å ivareta personvern, opphavsrett, tillit og ansvar. Dette er noe vi i Bouvet hjelper virksomheter med å få oversikt over.

HVA KAN BOUVET LEVERE?

Teknologi

  • Forbedre dine applikasjoner 
  • Få mer verdi fra dine data med avansert analyse 
  • Tilpasning av språkmodeller for bruk i interne systemer
  • Utvikling ved hjelp av kunstig intelligens – i hele livvsyklusen
  • Integrering av KI i fagsystemer
  • Dataplattformer
  • Verktøy for beslutningsstøtte
  • «Copilot Readiness» herding av IT-arkitektur med informasjonsarkitektur, sikkerhet og personvern

Rådgiving

  • Hjelpe virksomheten i gang med anvendelse av KI 
  • Identifisere konkrete muligheter for innovasjon
  • Kostanalyse
  • Bistå din organisasjon med innføring av M365 Copilot
  • Skape forståelse og få oversikt over etikk, sikkerhet og lovverk, som å ivareta personvern, opphavsrett, tillit og ansvar.

Workshop og kurs

  • Introduksjon til generativ kunstig intelligens (kan også holdes internt for din bedrift) 
  • Tilpasset kurs til din bedrift innen M365 Copilot 
  • Inspirasjonsforedrag tilpasset din bedrift om de nye mulighetene med generativ kunstig intelligens 

Eksempler på hva vi har levert

Innovasjon Norge – Finne liknende søknader
Løsningen lister opp liknende søknader for rådgiver, slik at rådgiver enkelt kan få hjelp til effektiv behandling av søknaden og likebehandling i forhold til tidligere saker.

Stavanger Kommune – Finne og fjerne persondata i fritekst
Løsningen finner og fjerner persondata fra fritekst som legges inn i forbindelse med rapportering om feil.

Stavanger Kommune – Kategorisering av saker basert på fritekst
Løsningen gir mer effektiv kategorisering (automatisert) og bedre datakvalitet

Oljeselskap – Chatbot på End of Well rapporter
​​​​​​​(komplekse, store pdf-er)

I Chatbot’en kan boreplanleggeren spørre om det vedkommende ellers ville lest seg opp på, i naturlig språk, noe som sparer mye tid.

OpenHorizon - Automatisert utfylling av felt – Hente relevant dataI løsningen kan bruker vise til internettside, laste opp filer og legge inn fritekst. Med hjelp av en teknikk som kalles RAG, kan vi hente ut relevant informasjon og legge det inn i de påfølgende feltene automatisk.

Ta kontakt med oss for en prat!

LÆR MER OM MULIGHETENE!