—Det er helt rått at vi i konkurranse med over 10 000 selskaper fra rundt 60 land vinner en av verdens mest anerkjente designpriser, sier Kommunikasjonsdirektør Henriette Høyer. Vi er i godt selskap med kjente merkevarer, og blant årets vinnere finner vi også Playstation, Bose, Google, Maserati, Polestar og Sony.
—Arbeidslivet er stort sett basert på subjektive meninger. Da er det veldig stort å vinne noe så håndfast som Red Dot design award. Ekstra gøy er det at vi har gjort arbeidet in-house, og jeg er utrolig stolt over å ha fått tilliten til å være Bouvets lead designer, sier Andreas Reutz.
Andreas forteller videre at dette er en profil som har inkludert hele Bouvet, med fokus på å visualisere sjela til selskapet; mangfoldet av folk og kompetanse.
—Uten den grunntanken ville vi ikke ha vunnet, sier han.
Med seg i arbeidet med å utvikle den nye profilen har Andreas hatt Gry Eilertsen, konsulent i Bouvet.
— Jeg er vanvittig stolt av jobben Andreas og Gry har gjort. De har løftet profilen vår opp i verdensklassen, sier Henriette, som også vil trekke frem flere som har bidratt.
Red Dot Award er en anerkjent pris som siden 1995 har blitt delt ut til arbeid som har en utsøkt designkvalitet. Red Dot prisene deles ut årlig i rundt 50 kategorier, der produsenter og designere sende inn sine bidrag. Prisen deles inn i kategoriene produktdesign, designkonsept og bedriftsdesign og identitet. Det var i sistnevnte kategori at Bouvet fikk sin pris, for prosjektet «Human touch is the difference between a circle and a rounding». Prosjektet viser hvordan 1200 ansatte var med på å sette sitt preg på logoen. Det gjorde de ved å tegne hver sin sirkel i et tegneprogram som designerne i Bouvet siden satte sammen manuelt. Det resulterte i en unik o-form i logoen.
“A strong brand and its strict management have always been important elements in creating customer loyalty. Now more than ever, brands offer the opportunity to be different and to identify with something. As a winner of the Red Dot Design Award, Bouvet has proven this and created a consistent yet modern brand image that embodies authentic values that help guide the customer and create trust.”
Prof. Dr. Peter Zec, founder and CEO of Red Dot
— Jeg er vanvittig stolt av jobben Andreas og Gry har gjort. De har løftet profilen vår opp i verdensklassen, sier Kommunikasjonsdirektør Henriette Høyer.
Hun forteller videre at Red dot-prisen er et veletablert kvalitetsstempel for god design og anerkjenner blant annet samarbeid og nyskaping, og med et designmiljø med over 120 designere var det også en selvfølge at profilen ble utviklet in-house, sier Høyer avslutningsvis.
Dette sendte vi inn:
INTRO
VI GÅR FORAN OG BYGGER FREMTIDENS SAMFUNN
VISUALISERING
Bouvet er et IT-konsulentselskap, som med tverrfaglig kompetanse skaper spennende løsninger og gode resultater.
Bouvet er i stadig vekst. Etter snart 20 år i en bransje hvor evolusjonen ikke måles i år, men i minutter, vet vi at fremtiden byr på spennende muligheter for de som er med på å skape den. Vi vet at de kloke hodene i selskapet vårt gjør oss til den samfunnsaktøren vi er i dag. Så da vi skulle fremtidsjustere vårt visuelle uttrykk var det helt naturlig at alle skulle få være med å forme den.
Folka våre er Bouvet. Det har resultert i et symbol satt sammen av de ansattes egne rundinger, deres egen O- som i Oss. En helt unik O. Formen er grunnsteinen i både logo, og illustrasjoner.
Det abstrakte uttaket av form gir rom for tolkning, men selv om alle tolker profilen på sin egen måte, så vil den stramme strukturen være med å skape orden og likhet i oppfattelsen av totalinntrykket.
ET NIKK TIL TIDLIGERE FORMSPRÅK SKAPER RAMMEN FOR EN NY FREMTID.
FORM
FARGER
EN ROLIG PALETT MED TYDELIG AKSENTER
SYMBOL
ETT SYMB L, 12168< MULIGHETER
CMYK
.NO, EN SIDE MED MULTILATERALT INNHOLD HOLDES PÅ PLASS AV ET STRAMT RAMMEVERK