Bouvet har vært partner for Voice siden 2022, og sammen har vi gjennomført betydelige strukturelle endringer, optimalisert netthandelsløsninger og styrket den digitale merkevareprofilen. Dette samarbeidet har ført til en enhetlig forståelse og felles målsettinger på tvers av hele organisasjonen. Les mer om hvordan vi har oppnådd dette sammen.
Et suksessfullt partnerskap er avhengig av tverrfaglighet, smidig tilnærming, tilstedeværelse og tillit. Et partnerskap er i seg selv et tillitsforhold hos begge parter.
Da Voice skulle velge fremtidig samarbeidspartner hadde de blant annet tydelige krav til implementering og forvaltning av e-handelsløsninger som:
– Vi er takknemlige for at Bouvet ble valgt som partner til Voice, og tilbakemeldingene var at vi ble det fordi vi hadde en utradisjonell tilnærming, forståelse for bransjens utfordringer og det fygitale og tverrfaglige team, til tross for at vi ikke hadde mest bransjekunnskap blant konkurrentene, forteller Marianne Tuen Smedås, avdelingsleder forretningsdesign på Oslo-kontoret.
Vi opplevde Bouvet som proaktive og fremtidsrettet i måten forretningscase ble løst på, samtidig som dere virket samlende på gruppen og satte fokus på samarbeid og tverrfaglighet, og ikke minst viktigheten av å forstå «problems to be solved.
Bouvet har bidratt til strategiske og strukturelle endringer i Voice, med fokus på samhandling og samarbeid, og jobbet med e-handelsansvarlige og markedssjefer for å fremme en data- og hypotesedrevet utvikling.
– Vi har også tydeliggjort merkevarene digitalt i nettbutikkene og tilpasset en ny merkevarebutikk til et digitalt univers. Videre har vi ryddet opp i teknisk gjeld, flyttet plattformer til skyen, og forbedret B2B-netthandelsløsningen, samt kundereisen for kjøp og retur av varer, sier Marianne.
Voice er nå også rigget for kontinuerlig smidig utvikling, noe som har ført til en mer effektiv styring av utvikling av netthandelsplattformen og handel.
I tillegg er det nå større grad av tverrfaglig samarbeid, spesielt mellom forretning og IT, både med tanke på utvikling og konseptutvikling. Og sist, men ikke minst har Voice nå fått en mer robust netthandelsplattform.
Partnerskapet har blant annet ført til økt samarbeid innen netthandel og handel på tvers av merkevarene i Voice. Netthandelsplattformen er nå mer robuste, med økt oppetid, og det er innført en mer moderne handlekurv og utsjekk.